12 november 2013

12 november 2013 - Pepparkakslatten

Godkväll!
 
Till att börja med kan jag nämna att de dagar jag verkligen tänker på datumet och vilken månad det faktiskt är, blir jag lika chockad varje gång. Det går verkligen inte in i min hjärna att det är november. Men går man med shorts och linne varje dag börjar det med årstider suddas ut något och tidsgreppet över säsonger försvinner helt. Men tänk ändå att det bara är 42 dagar kvar till julafton. Det påminns jag dock om dagligen genom alla julerbjudanden som finns överallt, de extra juliga dryckerna på varenda kaffekedja och det faktum att julbelysningen börjat åka upp i hela staden. Redan när Hanna var här för några veckor sedan hängde ju lampor uppe och en "julgran" fanns att betrakta. Nej lite hemlängtan har jag allt även om jag trivs som fisken i vattnet med att gå runt barbent j-ä-m-t!


 
Idag var för övrigt en dag då jag tänkte "unna" mig saker. Efter mindre än 4 timmars sömn släpade jag mig upp i morse, packade det sista av väskan för skolan. Trots avsaknaden av John Blund i natt fick gymkläderna följa med idag. När klockan blev halv tolv gick jag helt enkelt till gymmet och körde gärnet i 50 minuter. Otroligt skönt och verkligen ett härligt unnande. Därefter fortsatte det med en onyttig lunch följt av en stunds lugn läsning på ett kafé i stan. Där valde jag en gingerbread & cream latte och tänkte att "gud så gott det ska bli, undra om den är godare än en chailatté". När hon nästan är klar hälls dock en liten mugg med starkt kaffe ner i min stora mugg och jag frågar förvånat "är det kaffe i denna!?" varpå jag får svaret ja och inget mer. Snopet tar jag min mugg, lite mindre förväntansfull och sätter mig ner. För de som inte känner mig så dricker jag inte kaffe, alls.. Men denna gick ner. Inte smakade den pepparkakor heller men något sött fanns det i den för annars hade jag aldrig fått ner det. Blev hypad av kaffet och orkade på sena eftermiddagen även lyssna på nästan hela den lektionen.
 
Nu ikväll tar jag det mest lugnt och försöker skriva ner lite av de tankar jag har över sånt jag vill berätta för er! Det finns så mycket som händer. Men nu ska jag nog se ett avsnitt av någon bra serie innan jag fortsätter!
 
Ha nu en utmärkt tisdagkväll!
 
/Gabriella
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar