27 november 2013

Universal funtime

När jag vaknade i morse var inte riktigt hjärnan med. På vägen till pappa åkte jag först en station för långt och fick vända och åka tillbaka. När jag sedan bytte tåg ställde jag mig på fel sida och insåg det precis när tåget lämnade från andra sidan. Det ville sig liksom inte idag. Men när jag väl mötte upp med pappa hoppade vi in i en taxi och for iväg mot Sentosa och Universal.

Det blev en riktigt härlig dag i solen på Universal här i Singapore. Båda lyckades vi få lite mer färg och uppleva den magiska plats som de byggt upp ute på Sentosa. Jag blir alltid lika spänd och uppfylld av förväntan när jag kliver in genom grindarna och hör äventyrsmusiken spelas. Detta trots att det nu var mitt fjärde besök i parken!
 
Vi har massvis med kul när vi kollade i shopparna och gick runt i parken. Det blev ett par åkturer och även tittande av flera shower så som Rockafellar hip hop dansshowen och Waterworld showen. Vi avslutade även dagen med att se deras Monster Rock Musical. Det var med andra ord en riktigt bra dag på Universal!

Hur var eran onsdag? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar