24 november 2013

Linedance China Town style

Igår kväll när vi rörde oss hem från stan letade vi mest efter någonstans att slå oss ner och ta något gott att dricka. Tack vare mitt obefintliga lokalsinne i vissa delar av Singapore irrade vi runt relativt länge utan att hitta dit jag tänkt mig. Tillslut var vi plötsligt i China Town och bestämde oss för att gå dit vi ätit middag för två dagar sedan. På vägen dit vandra vi förbi små butiker och äldre män som sov ovanpå sina nu tomma försäljningsbord med bara en pappersask som kudde. Efter ett tag kunde vi höra musik och slutligen kom vi fram till ett litet torg där de ställt upp ett stort tält och högtalare. På torget var det massa människor som samlats för att dansa och kolla på. Flera hade med sig små stolar eller pallar att sitta på medans andra klätt upp sig rejält och dansade för fullt. Det härliga var att de var linedance som de körde mitt här i China Town. Bara av att sitta en stund och kolla blev man lycklig.
 
 
När vi satt där och kollade på var det en man till höger som fångade min uppmärksamhet. Det var en kinesisk man med fina vita byxor, en stilig skjorta, ett stort bälte och en cowboyhatt. Han stod på sidan av den större gruppen och rörde sig emellanåt minsta lika bra om inte bättre än de flesta. Det var som om han liksom värmde upp för sig själv för efter ett litet tag gav han sig in i dansen med de andra och jäklar va han kunde dansa! Den äldre herren gjorde mig så glad! Det var helt enkelt en alldeles utmärkt lördagkväll! :)

 

/Gabriella - njuter för fullt av de sista härliga dagarna i Singapore!
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar