25 november 2013

A boatride downtown

Ni som har läst från början kan ha märkt att när Carro var på besök så gjorde vi i princip varenda liten turistgrej som finns att göra i Singapore. Det fanns dock en grej vi skippade som jag gärna velat testa och igår var det dags. Strax efter solnedgång köpte pappa och jag varsin biljett för att några minuter senare sätta oss på den lilla båten som skulle ta oss runt i floden och ut till Marina Bay och sen tillbaka. Det blev en ganska mysig båttur det där för det mesta fläktade ganska skönt. Vi gillar ju att ta kort båda två dessutom så kamerorna var i högsta hugg! Det var lite knepigt ibland att ta en bra bild i mörkret från en båt som rörde sig men ibland tror jag allt att jag fick till några fina bilder. Det var hur som helst ett trevligt avslut på en riktigt bra dag! Ni får ha överseende med bildkvalitén. Den tycks tyvärr försämras märkbart när jag laddar upp till blogger. Men men, ni får er i alla fall ett smakprov!
 


 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Nej jag känner också att det inte kan vara lika hög volym i Sverige - för där har jag aldrig upplevt det så 'jobbigt'? Jag tror indierna generellt måste ha sämre hörsel så högljutt som det är här jämt. Ibland får jag en lite klaustrofobisk panik-känsla över att det ALDRIG är tyst. Utomhus hörs om inte trafiken så alltid någon insekt och inomhus är fläkten ständigt igång.
    Ska verkligen försöka komma ihåg att ta med öronpropparna. Mina är hudfärgade så det kommer vara rätt diskreta i alla fall, sen tänkte jag att man kan ha håret för - så cool är jag inte ännu att jag kan ha det så att det syns utan att jag bryr mig ;)

    / Jennifer, http://jennifersandstrom.se

    SvaraRadera