29 november 2013

Shortsväder & Singaporenatten

Då var två tentor av totalt tre stycken avklarade. Sedan bär det av mot Bali! Blev inte mycket sömn i natt kan jag säga. Sov väl cirka fem timmar innan det var dags att ge mig iväg mot skolan och morgonens prov. Sedan har det varit full rulle hela dagen därefter. Kom hem strax före midnatt och borde nog snart tänka på att krama kudden. Men oj vad jag älskar kvällarna här i Singapore. Kommer verkligen sakna det faktum att shorts och linne ALLTID funkar oavsett tid på dygnet. Man fryser aldrig utomhus. Sedan det faktum att jag gå hem framåt midnatt, korsa en parkering på baksidan av några butiker och gå hem utan att ens behöva känna mig minsta rädd, det kommer jag sakna. Sen är det inte så att jag inte känner mig trygg i Stockholm, det är bara att i Singapore är jag verkligen aldrig rädd eller orolig. Finns nämligen ingen anledning till det och det känns oerhört skönt när man befinner sig på andra sidan jordklotet. Dock kommer jag sakna shortsvädret mest! ;) De som känner mig vet att jag lever helst i shorts. Kommer ihåg året jag kom hem dagen innan julafton och hade på mig shorts med strumpbyxor under. Mamma sa helt enkelt att "det är faktiskt december, då kan du inte gå runt i shorts!!". Jag bytte snällt om till jeans dagen efter och hade nog knappt använt det sedans före den sommaren. Ja det är jag shortstjejen - love it!
 
Hur har starten på eran helg varit - bra? :)
 
Mobilbild från Bangkok i, ja - shorts och linne! Ber om
ursäkt för fickorna! Blev en vana att trycka ner dem för
att inte bli bestulen på nått haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar