13 november 2013

Jag saknar den friska kalla höstluften i Stockholm

Att få gå ut och ta ett djupt andetag som friskar upp kropp och själ. Att nästan känna hur det gör ont i bröstet för att luften är så kall. Att få burra in sig i en stor halsduk och en riktigt mysig tröja. Att få se röken bildas framför mig när jag slutligen andas ut i den friska luften. Jag börjar, helt ärligt, längta hem till kylan i Sverige. Jag skulle nog aldrig kunna lämna Sverige på heltid. Även om denna resa varit och fortfarande är helt fantastisk och jag fått göra det mest otroliga sakerna så saknar jag mitt Stockholm och mitt Sverige. För nu är det mitt Stockholm. Jag må komma från Borås men Stockholm är där jag känner mig som mest hemma även om en liten del alltid kommer finnas kvar i min hemstad.
 
 
Men eftersom jag inte kan njuta av den uppfriskande luften hemma än, tänker jag fortsätta glädjas över värmen här. För även om jag kanske längtar nu, kommer jag garanterat sakna shorts&linne vädret när jag väl kommer hem och börjar frysa nått fruktansvärt. Jag fryser ju om det är kallare än 25 grader inomhus här typ så man kan ju fråga sig hur det kommer gå.
 
/Gabriella - fortsätter arbeta med sitt musikprojekt & funderar på om det ändå inte är skönast med värmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar