6 november 2013

I landet långt långt borta

Greetings from Singapore!
 
Hur mår ni idag? Själv mår jag väl sådär. Hade lite lätt huvudvärk när jag la mig för att sova igår men tänkte att det gå säkert över. Skulle vilja påstå att jag hade ganska så fel på den punkten. Vaknade runt 7tiden i morse av att jag hade en sån sprängande huvudvärk i hela bakhuvudet att jag mådde illa. Var bara att ta en värktablett och stänga av alarmet och sova tills huvudet var bättre. Mår bättre nu även om det är efterkänningar i huvudet från nattens spänningshuvudvärk.
 
Annars då? Jo försöker hitta motivationen till att plugga men det går sådär. Har aldrig riktigt kommit in i det här men jag hoppas att det ska gå ändå. Vore trist att ha krångel med CSN när jag kommer hem men jag får göra ett ryck här helt enkelt och se till att klara godkänt i alla fall. Utöver skola just nu så försöker jag se till att jag gör allt jag tänkt och besöker de platser jag planerat innan det är dags att åka hem. I början av 4 månader känns det som man har all tid i världen men efter redan 3 månader här kan jag konstatera att tiden gått precis så fort som jag ändå någonstans visste att den skulle göra. Nu försöker jag bara hinna allt jag tänkt och gå tillbaka och köpa de saker jag funderat över.
 
Kan säga som såhär i alla fall, att jag är otroligt glad över att jag gjort denna resa. Jag har blivit så otroligt självständig genom den. Förut har jag alltid tyckt det varit väldigt jobbigt att äta lunch själv ute eller att helt enkelt umgås med mig själv men i takt med att tiden flutit på här så har jag lärt mig att uppskatta stunderna då jag får vara med mig själv och även insett att jag kan trivas med det. Att gå på en spontan promenad i några timmar eller att sätta mig på stan och äta lunch själv är inte helt fel ändå. Samtidigt har jag fått massor med nya vänner från runt om hela världen. Så helt ensam är jag faktiskt inte hela tiden.
 
Man kan säga att jag trivs helt enkelt! Dock börjar jag längta hem och känna att det ska bli skönt att komma tillbaka till min och Patriks myr fria lägenhet med en stor säng, en riktigt spis & ugn och en dusch utan mögel. Det är mycket jag saknar och längtar efter hemifrån men jag ska se till att ta vara på denna kommande månaden ändå. Man ska aldrig glömma att leva i nuet även om man drömmer om framtiden.
 
På tal om nuet, jag ska återgå till att försöka läsa texterna inför morgondagen. Hoppas ni får en fortsatt skön vecka!
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar