21 november 2013

Streetfood

Jag har ju inte berättat så mycket om Bangkok än! Tänkte därför dela med mig av en liten del från vår resa. Innan vi åkte hade vi hört så himla mycket om denna streetfood som skulle finnas och bara vara såå god. Det tog dock 2 dagar innan vi kände oss bekväma nog att testa på något. Jag vet inte om våra krav är högre eller vad det är men det kändes liksom aldrig tillräckligt fräscht. Sent en kväll efter lite shoppande på en nattmarknad fastnade vi dock framför en liten tants vagn. Där fanns korv och räkor, samt andra små saker som hon friterade åt en. Eller ja, vi tror det typ friterades i alla fall för det åkte ner i någon varm vätska. Efter vi fått vår mat på i en frigolitkartong med medföljande spetsiga pinnar att äta med köpte vi lite dricka på närmsta 7/11 och sedan satte vi oss i första bästa trappa för att äta denna mat. Det sjukaste var att det var så himla sött! Hon hade nämligen på något såsigt efter allt var tillagat vilket gjorde att det blev väldigt sött alltihop. Men det var ändå gott. Kul att testa nytt helt enkelt! Dock tror jag favoritmaten snarare var den vi åt på Hard Rock Café (men det kan man ju inte säga efter man varit i Bangkok så det får ni blunda för!) Hur som var det spännande att välja vad man ville ha och chansa lite! Blev ganska bra i slutändan ändå!
 
 

/Gabriella - ännu en gång dags för mig att återgå till plugget men med motivationen att jag senare kan hänga med pappa som är på besök i Singapore! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar