13 september 2013

Windsurfing was awesome!

Då har jag överlevt min första dag av vindsurfing och vet ni vad? Det var inte alls så farligt som de fått det att låta! Kan säga att jag är otroligt glad att jag inte låtit mig avskräckas av alla historier på vägen och alla hinder för detta är något av det roligaste jag gjort. Nu längtar jag bara efter en dag då det blåser lite mer. Idag var det ganska lugnt, lite för lugnt faktiskt. Det regnade och blåste som bara den precis innan vi skulle i så när det var dags för oss hade vinden i princip helt avtagit. Ni ser själva på bilden nedan hur mörk himlen var precis innan den öppna sig för att dumpa ner en massa vatten.
 
 
 
Största (positiva) överraskningen idag var att vi måste lära oss en del teori kring namn och sånt också. Väldigt spännande! Man inser ganska fort att det är bra om man förstår till exempel de instruktioner som kan tänkas ges då de faktiskt kommer använda de riktiga termerna för allt. En annan sak, idag ramlade jag bara i vattnet 2 gånger och efteråt fråga de om jag någonsin sysslat med vattensport förut. Svaret är ju nej på den frågan och utifrån deras reaktioner tror jag att jag ligger ganska bra till faktiskt.
 
 
Inför nästa vecka gäller det att studera en massa youtubeklipp och försöka lära mig utifrån hur de rör sig på brädan och använder seglet. Tänk att jag ska få göra detta 5 gånger till. Det är ju helt otroligt faktiskt!
 
Nu är det dags att inleda helgen med att slappa, plugga lite imorgon bitti och sedan fortsätta med att gå ut imorgon kväll och fira att jag faktiskt fyllde 23 år tidigare i veckan. Hurra vilken härlig helg jag kommer få! :D
 
 
Windsurfing was really awesome even if there was not a lot of wind today. As you can see from one of the Pictures above there was a storm Before we were gonna go in so after it the wind sort of died. But it was awesome and I only fell 2 times. Actually think I did pretty good and the trainers probably would agree (I hope!).
 
The weekend is of to a pretty good start and tomorrow night we are going out to celebrate that I had my birthday earlier in the week. Yay!

/Gabriella - trött i kroppen men glad i själen/
tired in the body but happy in my soul :)
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar