20 september 2013

Vindsurfing - take 2

Det var med lätta och förväntansfyllda steg som jag tog mig till vindsurfingen idag. Efter att förra veckan gick sådär alldeles galant så kände jag mig ganska självsäker och ville mest ge mig ut igen. Denna gången med ett större segel. Det börja med att vi ganska så direkt fick ge oss ut i vattnet, denna gång på egen hand. Vi fick får bräda och vårt segel sen var det vara att börja paddla. Ett gäng på 12 personer ungefär var vi som skulle ut samtidigt. Varje gång jag lyckades ställa mig upp lite fanns någon annans segel i vägen. Efter att ha försökt ta mig ut och paddlat i vad som kändes som en evighet blev det en liten motorbåtstur ut i det blå ändå. Skönt!
 
Väl en bit ut var det bara att försöka ställa sig upp igen. Kan nämna att jag på den tid jag försökte ta mig ut från land ramlade fler gånger än jag gjorde på 2 timmar förra veckan. Det var en sån dag helt enkelt men varje gång tog jag mig upp igen och körde på. Solen gassade och vinden fläktade gott samtidigt som jag kämpade på. När kroppen blev för trött var det bara att luta sig tillbaka på brädan för att vila ett tag. Inte helt fel det heller.
 
Så idag är jag nu hemma, fullständigt utmattad men fortfarande ett med ett leende på läpparna när jag tänker på vindsurfingen. Jag är några blåmärken rikare och med en något stelare kropp men vad gör sånt när man håller på att lära sig en helt galet rolig sport? Nej, jag längtar fortfarande till nästa veckas lektion trots att denna till stora delar spenderades i vattnet. Men det var så värt det för de gånger man fick upp farten och bara gled fram över vattnet.
 
Vindsurfing är en sport som borde testas på av alla eller någon annan vattensport för det är en härlig känsla. Speciellt för en som jag som faktiskt utvecklat en större rädsla för havet och djupt vatten de senaste 3-4 åren. Skulle väl vilja påstå att jag jobbar på att bli av med den nu? Det går ganska bra med det ;)
In short: Windsurfing was awesome! Harder this time but also faster! I love it!
/Gabriella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar