15 september 2013

En dag att minnas!


Godkväll!
 
Här i Singapore börjar det närma sig kvällen och jag försöker fokusera på att skriva klart en review på operan vi såg i måndags med music class. Vi var nämligen och såg Verdi's La Traviata - som för övrigt var fantastisk - men jag är inget vidare sugen på plugg just nu. Efter gårdagskvällen är jag snarare i semesterfeeling och förstår inte alls hur jag ska motivera mig till att plugga de tre veckorna som är kvar fram tills recessweek.
 
 
Hur som så var det dags för en Girls night out igår och jag samlade ihop ett gäng med härliga tjejer från världens alla hörn. Väldigt kul att det blir så himla internationellt här i Singapore i och med alla utbytesstudenter som man möter!

 

Kvällen började vi, efter rekommendationer från min buddy, på 1 Altitude bar vilket är en skybar som är öppen. Vi valde att gå dit strax efter 6.30 pm för att kunna njuta av när solen gick ner och det var verkligen en makalös utsikt där. Känslan av att stiga in i hissen och åka hela vägen upp i en susande fart och att få kliva ut i Singapores kvällsluft är verkligen underbart.
 
 
 
Där hängde vi sedan ett tag, jag njöt av min mojito och alla bara andades in den friska luften och hur fantastiskt det var med så perfekt väder som det faktiskt var igår. Varken för varmt eller kallt och framför allt inte för fuktigt i luften!
 

Efter ett tag rörde vi oss vidare mot Tanjong Pagar Road med alla dess barer. Där blev det en god måltid med ett glas vitt innan vi rörde oss vidare mot nästa anhalt, en mysig bar. Hela kvällen satt vi utomhus och njöt av hur fantastiskt skönt det var och känslan av att vara på semester - något som vi saknat de senaste veckorna eftersom skolan dragit igång på riktigt.
 

 
På sista stället sa det att jag fyllde år och då kom personalen ut med en cupcake med ljus och alla sjöng och lite senare kom de ut med en shotbricka och allt detta bjöd de oss på. En himla fin gest tycker jag och något som man inte är bortskämd med hemma!
 

Kvällen slutade lagom före 12 och det var ganska skönt att komma hem och lägga sig för att sova en hel natt. En himla trevlig kväll med väldigt fina tjejer och sådär alldeles perfekt helt enkelt! Tack för sällskapet! :)
 

I had a night out with the girls yesterday to celebrate that I had my birthday earlier in the week. It was a wonderful night with great views, good food and as well a great company! It felt like being for holidays in a varm and nice country. I really had a great time. Thank you! :)


/Gabriella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar