12 september 2013

Spontan utflykt



Efter tre timmars skola på dagen idag behövde jag ge mig ut och iväg för att köpa mig ett par badskor. Imorgon börjar jag nämligen med min första vindsurfinglektion och då är det tydligen praktiskt med badskor! Så efter en enkelt beskrivning gav sig mig iväg mot Army Market som tydligen låg "nära" skolan.. Jaja, beror väl på vem man pratar med kanske? På vägen gick jag igenom Bugis Streetmarket och köpte mig en crispy crepe.
 
 
 
Jag valde en med chokladkräm och banan som för övrigt smakade ljuvligt! Får bli fler sådana här innan jag åker hem, men det hinner man nog på ca 3 månader? PERFEKT mellanmål hur som helst och en snacks att njuta av på min färd mot Army Market.
 
 
På vägen mot Army Market hitta jag ett trevligt litet kafé som jag blev ganska sugen på att besöka. En annan gång kanske? Påminde något om Sverige i alla fall, tänka sig?
 
När jag väl hittat fram till Army Market och köpt ett par badskor. (btw, 22$ dvs typ 120 kr är väl ett rimligt pris? Tyckte jag det kändes som i alla fall.) Så hade jag valet att åka hem innan min middag med en vän eller att hitta på något kul. Solen sken och jag bestämde mig för det senare alternativet. Här nedan ser ni utsikten som fanns på vägen till tunnelbanan. Dit bort till "båten" skulle jag åka.
 

Då jag befann mig nära Yellow Circle line bestämde jag mig för att åka till Bayfront och hoppa av och försöka hitta någon park att lägga mig i men väl framme fanns det mest en ganska annorlunda park att besöka. 
Jag gick lite närmare för att kika omkring men tröttnade ganska fort. Knäppte några kort, tog kort åt en annan ensam vandrare, avböjde att få mitt foto taget med min kamera (ingen snygg bild när man är genomsvett haha, men så blir det när solen gassar på).
Jag tycker det ser så otroligt läckert ut att gå där uppe men tror det kostar en liten slant så om det ska bli av tänker jag inte göra det ensam på en spontan rundtur. Men fint var det!
 
 

På många ställen just nu har de byggt upp en massa kinesiska saker. Jag är så dålig på kulturen och religionen här men det är någon slags högtid som är på gång. Jag vet att de har en moonfest där man äter massa mooncakes men i övrigt är jag ganska osäker över det just nu men vackert med alla färgglada kreationer!

Jag gav mig sedan bort mot Marina Bay Sands hotell och promenerade runt där en sväng. Också en väldigt bra fin utsikt. Hotellet är så vackert och poolen där är otrolig. Får se om det blir ett besök när Patrik är här? Men frågan är om det är värt pengarna.. Nåväl, en resa har vi bokad till ett trevligt hotell på en liten ö när han är här.
 
 
Jag lyckades även hitta ett litet soldäck som jag promenerade på men efter att ha gått några minuter utan att möta någon där uppe och utan att hitta någon mer utgång kändes det lite kusligt. Så jag ökade på stegen och tog mig ner till gatuplan. Hade dock gärna kunnat hänga här uppe ett par timmar. Himla märkligt det där att Européer vill bli bruna och asiater vill bli bleka. Alltid vill man ha det man inte fick från början. 
 
 
När jag tagit mig ner till markplan la jag mig på en bänk ett tag och njut av omgivningen och vattnet. Så härligt att ligga i kvällssolen när vinden fläktade gott. Kan ju inte direkt klaga dessa soliga dagar. Speciellt när det varit grått och regnigt i nästan 2 veckor..
 
 
När solen var på väg neråt och vinden började bli kallare rörde jag mig runt hela marina bay mot tunnelbanan för att åka vidare och träffa en vän. Hela kvällen avslutades med fantastiskt god Ramen och trevligt sällskap. Härligt med en rejäl måltid efter ett par kilometers promenerande!


 
 
 
 
Today after school I had to buy some watershoes for Windsurfinglessons which will be starting tomorrow! So excited! Afterwards I decided to go for a long walk around Marina bay and enjoy the sun and seights. Can't let a beautiful day like this go to waste after almost 2 weeks of grey Clouds and rain. After all the Walking it was night to meet up with a friend in the eveaning and have som Ramen Noodles. Very tasty! A perfect way to spend a thursday afternoon!

2 kommentarer:

  1. Jag vill tillbaks varför fick inte jag stanna lägre :p vill inte jobba mer nu... Den där crêpen ser gudomligt god ut ju!! Å jättefint bilder du tagit! Roligt att läsa men får mig längta tillbaka i vardagen och kylan här :p

    SvaraRadera
  2. Jisses va coola byggnader. Verkar vara väldigt vackert över huvudtaget där.

    SvaraRadera