22 augusti 2013

Innan flyget mot värmens land - resfeber

Då tänkte jag börja min berättelse om Singapore och hur det varit och förhoppningsvis lyckas hålla lågan uppe för att komma in här och berätta för om min tid här och hur jag spenderar mina dagar. Till att börja med kan ju berätta om hur det var för mig dagarna som ledde fram till flygresan hit.
 
Veckorna innan resan hade jag länge velat fram och tillbaka över om det hade varit bäst för mig att landa själv i ett främmande land och tvingas till nya möten eller om det faktum att en av mina bästa vänner följde med var det bästa. Av någon anledning grubblade min hjärna över detta onödigt mycket då jag tillslut, precis som jag egentligen visste, landade i att det ju var helt FANTASTISKT att en av mina bästa vänner skulle följa med mig ändå till Singapore och faktiskt ha semester här i hela 16 dagar. Liksom, hur många vänner gör det? Jag kan ju säga som såhär att vi har haft så gaaalet kul och Carro har peppat mig att göra så otroligt mycket saker som jag kanske annars inte vågat. Men mer om galna upptåg sen!
 
Dagarna innan en resa till ett främmande land på andra sidan jorden där man ska bo i hela 4 månader så kan man ju kanske tänka sig att väskan skulle vara packad i god tid. I mitt fall var det inte så.. Jag visste inte alls hur jag skulle packa för så lång tid att jag helt enkelt inte packade något alls. Två kvällar innan bestämde jag mig för att skriva en packlista och bara köra på den. Dagen innan avfärd började jag äntligen packa och tillslut efter lite bortsortering pga övervikt i mitt bagage lyckades jag stänga min gula följeslagare.
 
Ska jag vara ärlig så var det jobbigaste inför resan tanken på att inte få sova jämte min älskade prins på flera långa veckor. Sista två nätterna kunde jag knappt sova och låg mest vaken och försökte njuta av att fortfarande vara hemma i min sköna säng. Sista natten var det definitivt ingen sömn men vad gör väl det när man ska vara åka till flygplatsen strax efter 6 på morgonen?
 
Morgon för avfärd var det bara att packa in väskan i bilen och säga hejdå till Stockholm. Älskling körde och vi hämtade upp Carro på vägen mot flygplatsen. Väl framme vid Arlanda blev det långt och jobbigt kramande och hejdåsägande till älskling innan vi vinkade av varandra.
 
 
 
Där tog vi våra första steg mot äventyret i Singapore. Carros skulle vara i 16 dagar och mitt kommer hålla på i totalt 4 månader. Efter en frukost på Starbucks satte vi oss tillslut förväntansfulla och något nervösa på planet som skulle ta oss mot nya fantastiska äventyr!
 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar