23 augusti 2013

Hela världens mat samlat på ett smörgåsbord i Singapore

Något av det mest fantastiska med Singapore är all denna mat som finns och att den dessutom är billig gör inte saken sämre. En lunch eller middag kan du enkelt hitta för 3-4S$ vilket motsvarar ungefär 15-20sek. Inte helt fel med andra ord! Sedan tack vare att Singapore är väldigt internationellt så har det värt från i princip alla världens delar samlat i detta lilla land. Inte mig emot! :)
 
För en mattokig tjej som mig blir det då inte så konstigt att jag får svårt att välja mat ibland. Jag måste dock erkänna att beslutsångesten inte bara finns för att allt är gott men också för att jag inte vill råka beställa tex pigs organ soup (något som tycks finnas i varje hawkercenter här).
 
Men god mat finns det och den vill jag dela med mig utav! Första måltiden i Singapore intogs en tidig kväll i ett köpcentrum. Det var innan vi visste om vart alla "foodcourts" fanns. Var inte dyrt i svenska mått mätt men billigare fanns ju skulle det visa sig. För min del blev det en smaskig strimlad kyckling med ris och misosopa typ. Smaskigt och mättande! Kan dock säga som såhär att jag ätit godare sedans den måltiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar