7 april 2014

I'm back!

Hej på er igen alla fina människor som kan tänkas kika in på min blogg för lite läsning. Nu är jag äntligen tillbaka och redo för lite skrivande. Det har hänt så mycket sedans jag skrev senast men tur är väl det för annars vore livet lite trist. Sedans cirka en vecka tillbaka är jag färdig med min 10 veckor långa praktik, vilken jag kommer berätta mer om i ett annat inlägg. Jag har därför börjat läsa en sista lite kort kurs vid juristutbildningen samtidigt som jag försöker komma igång på riktigt med uppsatsskrivandet. Just nu är det därför en massa plugg. Men jag hinner så klart med lite trevligheter däremellan. Som i lördags till exempel.
I lördags mötte jag upp med Carro och gick från Hornstull till Gamla stan på förmiddagen, där vi sedan satte oss med Hanna för lite förmiddagsfika. Efter ett tag tog vi en tur runt i gamla stan för att sedan promenera bort till medborgarplatsen där det blev ännu mera härligt häng i solen och en trevlig lunch.
 
 
På kvällen blev det sedan finbesök hemma hos oss utav vänner och vi åt massa tacos, spelade spel och smaskade på jordgubbar och marshmellows som doppades i smält choklad - mums.
Söndagen spenderades till större del i en heldags introducerande till ett projekt som jag ska vara med och utföra tillsammans en grupp juriststudenter. Projektet går ut på att vi i skolor ska ha workshops om barns rättigheter och lära ut kunskap på ett pedagogiskt sätt. Detta är ett nytt projekt och jag hoppas verkligen på att det kommer bli så fantastiskt som vi alla hoppas. Får nog skriva mer om detta längre fram också tror jag - mycket spännande nu!
Just nu inser jag hur mycket som har hänt och att allt faktiskt inte går att dela med sig utav, utan jag får helt enkelt bara börja skriva och så märker vi vad som blir sagt. Jag ville i alla fall dela med mig av den härliga soliga helgen som bestod av flera promenader i solen och trevligt arbete med viktiga projekt
Nej nu ska jag dricka upp min kopp te och röra mig vidare mot nästa möte. Men vi hörs väldigt snart igen - jag lovar! ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar