14 april 2014

As long as skies are blue

Godmorgon i stugan och glad måndag på er alla! Här i Stockholm möts man av ännu en dag med klarblå himmel och härligt solsken. Än bättre är det att Mamma och lillebror sitter på tåget på väg upp till storstaden för några dagars påsklov tillsammans med mig och syster som även hon bor här. Annars då? Helgen var grymt bra och startade för min del redan före lunch i fredags med att jag och bästis gick till Centralbadet mitt i Stockholm för en dag av avkoppling och bubblande i trippel bemärkelse då vi både bubblade med varandra, drack bubbel och badade i bubbel. En fantastiskt avkopplande start på helgen. Kvällen fortsatte med en lugn kväll hemma när en annan vän kom hem hit och kollade på Lets Dance med mig då sambon var ute på AW.


Lördagen började sedan med att jag gjorde en härlig frukost till mig och sambon innan vi begav oss in till stan. Inne i centrum blev det en sväng både förbi Kungsträdgården för att kolla på de knoppar av körsbärsblommor som hunnit slå ut och ett varv runt på medeltidsmarknaden följt av en lunch och sedan en sväng förbi bästis jobb för lite glass. Väl hemma fick vi ganska snart besök av några vänner, svängde ihop samma pasta som jag prövat tidigare i veckan och framåt natten begav vi oss ut för några timmars dans.


Kvällen slutade dock relativt tidigt då jag igår skulle jobba med mitt projekt igen hela dagen. Projektet som jag tidigare nämnt. Nu börjar alla bitar falla på plats i alla fall och det börjar bli något mer konkret vad vi faktiskt ska hitta på i början på maj. Tänker inte vidareutveckla nu men får försöka se till att göra det i veckan så ni vet jag jag pysslar med i alla fall. Knappt mina vänner förstått än vad jag gör, men blir så när man är med i ett pilotprojekt som för än själv även är lite klurigt. Allt som allt var det i alla fall en otroligt bra helg och här fick ni snabbversionen! 

Hoppas ni fick en bra helg också och att solen lyser blå utanför ert fönster! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar