8 april 2014

Vad som kändes som en skitstart på dagen...

Ja, denna dagen började helt okej ändå. Kom upp lite senare än tänkt så bestämde mig för att köpa någon lätt frukost på vägen till Uppsala. Packar alla min saker och gör mig iordning. Halvvägs in till stan med tunnelbanan inser jag att jag glömde matlådan hemma i tygkassen i hallen och inte vilken matlåda som helst - pressad potatis med ugnsbakad lax och romsås. Jag blev så trött och sååå matt. Det var liksom dagens höjdpunkt och nu ligger den där hemma och blir dålig när jag är i skolan hela dagen lång. Som den matälskare jag är så deppade jag ihop. Jag vet, det är bara mat, men ändå - just idag ville jag äta laxen! Dessutom hittade jag inga kokta ägg eller annat lämpligt att äta till frukost så det fick bli en banan. (Hittade dock något vettigt när jag väl var i Uppsala) Efter ett tag på tåget mot Uppsala bestämde jag mig dock för att inte säcka ihop totalt utan att göra det bästa av situationen - så nu sitter jag här på mitt lunchbreak och njuter av en supergod grillad smörgås och unnar mig lyxen av att hänga på ett café. Kände inte för en tråkig, kall sallad att inta själv i skolan, då sitter jag hellre i en lite stimmigare miljö.
 
Dagen är med andra ord helt okej numera. Bestämde mig för att det inte var någon stor grej och att jag ändå inte kunde göra något åt det. Nu ser jag istället fram emot att äntligen komma till gymet ikväll för första gången sedans jag drabbades av influensan för ganska länge sedan.
 
Hoppas er start på dagen var bättre än den fick, eller så blir ni helt enkelt inte lika förstörda över god mat glömd hemma i hallen som jag :)
 
Dagen fick en bättre start för ett par veckor sedan när jag hängde med ett kompisgäng på Birka Paradise och inledde dagen med brunch följt av häng i bubbelbad utomhus medans båten gled fram genom skärgården - underbart!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar