10 april 2014

En enkel lunch och efterrätt

Denna dagen har bara rusat iväg i och med att jag hunnit med både en sväng till skolan i Uppsala och varit förbi gymmet nu ikväll, men jag klagar inte, för det är ju fantastiskt skönt när livet flyter på! Det gör dock att jag inte kommer in här lika tidigt på dagen då jag inte riktigt fått in skrivarvanan än men ett inlägg om dagen siktar jag på som en start. Igår hade jag dock en något lugnare dag då jag tog sovmorgon och sedan njöt av en super smarrig lunch komponerad efter de smaker jag gillar bäst! Lite svamp av två olika sorter, chili och vitlök med pasta och tomatsås - ungefär så. Men oj så gott det blev! Älskar att bara svänga ihop saker.


Det fortsatte sedan på kvällen med att jag efter middagen gjorde en minismulpaj i mikron i ett lite nyttigare stuk. Blandade först cirka 1 dl havregryn med 1 tsk smör, 2 tsk socker och en skvätt vatten. Detta pressade jag sedan ner ovanpå ett rejält lager med frusna blåbär och körde in i mikron på 4-5 minuter. Tillsammans med ett par matskedar vaniljkesella satt det riktigt fint framför tvn igår kväll - smaskens helt enkelt!


Har ni några sådana där fantastisk enkla och goda recept - hojta till i så fall! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar