9 januari 2014

Skatboet, jag och så lite musikal på det

Godmorgon!
 
Ja, jag gick upp för ett litet tag sedan bara så är fortfarande lite morgontrött. Tassade ner till köket här hemma hos mamma där jag är på besök men och fixade en frukostmacka och lite te att ha till frukost framför efter tio. Så nu sitter jag här och mumsar i mig av en god skinkmacka och chai-te - mums!
 
Igår var mamma och jag i Göteborg och på Göteborgsoperan för att se deras uppsättning av La Cage aux Folles. Kan sammanfatta det som en massa män i fräsiga kvinnokläder och med löjligt snygga ben. Kan säga att jag blev avundsjuk alla dessa otroligt snygga ben. De var även fantastiska dansare och gick ner i split och spagat samt gjorde alla andra möjliga danssteg. I övrigt så imponerade musikalen inte jättemycket. Har sett så mycket som är så galet bra att jag är lite svårimpad. Men den var ändå kul och sevärd, sen karaktären som spelade hembiträdet gjorde en otroligt rolig tolkning av sin karaktär och var egentligen bäst enligt mig. Men var ändå trevligt med en mysig stund själv med mamma.
 
Men idag väntar lite skötsel av burret uppe på huvudet. Ska nämligen till min frisör lite senare idag. Trots att jag flyttade hemifrån för 4 år sedan kommer jag fortfarande hem till min frisör och klipper mig. Men har man hittat rätt är det dumt att byta tycker jag. Idag ska jag dessutom inte bara klippa det utan också permanenta det igen. Får väl se om det blir lika snyggt som sist jag gjorde det i augusti 2012 men det tror jag nog. Oavsett så behöver håret fräschas upp efter denna höst utomlands med massa sol, bad och en massa mer som sliter på håret. Sen att jag senast klippte mig för nästan 10 månader för inte saken bättre - haha. Men då ser jag fram emot frisörbesöket extra mycket!
 
Har ni några trevliga planer för dagen? :)
 
 
 
/Gabriella - funderar på om hon alltid låter lillfingret sticka ut vid te-drickande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar