22 januari 2014

Examensarbete 30hp

Det känns nästan sjukt att skriva och ännu konstigare att det faktiskt är sant men om mindre än 5 månader är jag färdigutbildad jurist med en examen i bagaget och redo för nya äventyr utanför skolvärlden. Just i detta nu får jag känna på lite utav detta på min fantastiska praktikplats där jag lär mig alla möjliga otroliga saker om bland annat lagstiftning i Sverige och överenskommelser på EU-nivå. För tillfället är jag bara inne på min första vecka men 10 stycken blir jag kvar och jag älskar det just nu! Känns alltid otroligt bra när man prickar rätt på både arbetsplats och de man får chansen att jobba med. Utöver det får jag en otrolig motivation och gnista som tänds inför framtiden och vad jag kan få chansen att hitta på då. Det kommer bli en otrolig resa att göra men hand i hand med juridiken blir det så mycket bättre. Det känns rätt helt enkelt! :)



Längtar tillbaka till värmen på Boracay även om Sverige är ruskigt skönt på sitt sätt! 

I övrigt då? Efter att ha haft över en månads "ledighet" känns det skönt med rutiner igen. Även om jag var ledig var det många måsten och mycker familj och vänner som skulle ses efter min långa resa till Singapore. Jag klagar inte men det blir liksom inte riktigt tillfälle att ta igen sig. Utöver det försöker jag undvika en rejäl förkylning som jag känner är på gång, så igår påväg hem från praktiken laddade jag upp med c-vitaminfyllda juicer och mivi-total så nog ska jag lyckas mota undan förkylningen för den här gången. Med det sagt måste jag i säng nu och sova ut innan morgondagen, annars blir jag aldrig frisk.

Hoppas allt är bra med er! :)


1 kommentar:

  1. Nu har jag fixat mitt konstiga inlägg :p Och den där bilden får mig att lääängta så till värme också :) men kul du är hemma igen här :)

    SvaraRadera