21 januari 2013

Vårens mål och viljan att göra mer

Just nu är det mycket som händer i mitt liv och för första gången har jag insett att jag inte kan säga ja till allt. I vanliga fixar jag allt och känner mig som superwoman när det gäller förmågan att multitaska och att ha en fullspäckad kalender. (Min kalender som för övrigt den här tiden brukar vara fullbokad med något varje helg fram till sommaren men som i år ekar tom.) Men sedans någon gång i slutet på förra året började jag känna att det liksom sa stopp. Tanken på för mycket att göra och för lite tid kändes inte längre som en härlig utmaning men snarare som något som drog ner mig. Detta har resulterat i att jag tackade nej till att gå kvällskursen i Stockholm med praktisk retorik, det har även resulterat i att jag har insett att jag inte ska ta på mig lika mycket att göra och försöka avbelasta mig själv på något sätt. Jag försöker just nu skala av mitt egna schema för att känna att jag ska orka med terminen och våren. Jag har därför kommit fram till mina tre viktigaste mål i vår och det är dessa jag valt att fokusera på.

  • Min flytt till Stockholm - de som känner mig vet att min senaste flytt inte riktigt gick som planerat och att jag helt enkelt haft lite oflyt med att flytta, så jag vill bara genomföra en smidig inflyttning och äntligen börja sambolivet med min kära pojkvän efter alla dessa år tillsammans.
  • Plugga flitigt - jag brukar ha en förmåga att hamna lite på den lata sidan men den här terminen vill jag verkligen ge allt och lite till.
  • Prioritera hälsan - jag har satt som mål att jag i sommar ska vara i mitt livs toppform, allt för att orka med vardag och skola bättre och detta har riktigt dragit igång med en rivstart efter jag kom tillbaka till Stockholm/Uppsala.

Det känns ganska skönt att få skriva ut det såhär konkret för mig själv även om jag vet att detta är vad jag strävar efter just nu. Jag försöker helt enkelt mitt i allt mitt kaos hitta en slags balans.


Är det någon annan som upplevt att de varit tvugna att skala av och fokusera mer på några få saker en period i sitt liv? Gissar på ja. Berätta! :-)


(Platsen där det skulle finnas en bild men där blogger vägrade sammarbeta..)


/Gabriella - ska återgå till en stunds studier innan dejten med kudden börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar