27 januari 2013

Efterlängtade efterrätt!

Som jag har planerat, funderat och väntat. Jag körde en "detox" från socker i nästan två veckor men redan första fredagen började jag planera vad mitt först lilla projekt skulle bli. Satt me Roy Fares bakbok sweet och suktade efter både det ena och andra. Tillslut bestämde jag mig för att låta mitt första "verk" bli en chokladpannacotta med dajmkross.

Sagt och gjort, i helgen hade vi lite gäster på besök och de fick då just denna ljuvliga efterrätt. Smaskig succé! Dock nästa gång gör jag nog mindre portioner för denna efterrätt var galet mastig! Vill ni ha recept så googla typ så får ni fram Roy Fares blogg annars köp hans bok! Den är riktigt fin och uppskattades väldigt mycket när jag fick den i julklapp av svärföräldrarna! :)

Men nu åter till plugg! Så mycket som man ska läsa konstant så bara att köra på!

/Gabriella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar